MandarineSlice: le restaurant

MandarineSlice

Hopefull pessimist...and I am sure the world has not seen enough of me...just as I have definitely not seen enough of it! ;)

Friday, March 07, 2008

le restaurant


Nu ma declar un expert in ale gastronomiei...nici o super gurmanda...nici o bucatareasa desavarsita...I'm getting there...I'm learning stuff...and most of all...I like to experience!
De ceva timp ne tot "aprovizionam" pe seara cu o tarta sau un melc in foetaj frumos de la French Bakery de pe stradutza ceea cocheta colt cu Hotel Lido...Benjamin Franklin cred ca i se spune. Prima oara cand am mers acolo am comandat o ciocolata calda gandindu-ma ca poate zeFrench ii imita pe gli ITalians sau the other way around ...si o fac densa si aromata asa cum imi place mie. Mai bine de nu mi-au dat o posirca de cacao la vreo 100 de mii - me not happy! Italians are still IT when it comes to food!!!
Culmea e ca am re-venit in acel loc...am facut noi descoperiri...quich-urile sau tartele cu rosii caramelizate, cu vinete si spanac....senvisurile cu tot felul de ingrediente surpriza ...mmm...un deliciu...si patiseria e misto si unele prajituri sunt foarte fine! Ce mai! E dragut...quich-urile sunt servite pe loc cu salata ...si asta e dragut. Deci daca ai sa dai vreo 30-40 de lei intr-o seara poti linistit sa-i cheltui acolo si te alegi cu un meal light dar indestulator.
Nu aceeasi poveste e si cu marele LE French Joke d'resturant care s-a deschis mai nou pe Str. Episcopiei (langa La Mama ). Nu-mi fac un obicei de a retine adrese exacte de locatii..dar cazul acesta merita...pentru a ma asigura ca stiti ce sa evitati.
Amosfera draguta, destul de intima (avand in vedere cantitatea covarsitoare de oglinzi amplasate peste tot (mie una nu-mi place sa ma vad mancand...dar cine stie...nus' eu f. iesita asa de fel si poate nu stiu ce-i bun si frumos).
A inceput totul bine...scoruri destul de mari la beuturi...dar deh...si numai apa french tin sa mentionez...Vittel, Evian, Perrier...Un aperitiv (din partea casei -am crezut eu) - bagheta unt si pesto. Eu comand pui cu vin (uitai soiul...ca nici la vinuri nu's experta ..I am getting there, as I said), prietenul meu ceva implicand o friptura de porc cu polenta (mamaliga mai pe limbaj urban asheah) si o tarta cu cartofi si branza. La el in farfurie s-a mai intamplat ceva bun...la mine insa, mi-au dat lacrimile...la propriu ...de la cat de picant putea sa fie puiul acela!...(ma intreb totusi daca avea vin..n-ar fi trebuit sa simt putin si gustul vinului...ci nu doar al celui de sos de rosii iute?). Ma rog...Intre noi 2 asa (adica eu infruptandu-ma mai mult din farfuria lui) am mancat relativ bine...
Dar stai ca vine...desertul. Crepe cu mere caramelizate. 2 clatite cu ceva ce mi-a semanat mie a portocala pe tot parcursul consumului. Am mancat toata clatita sperand sa dau si de urma marului...crezand ca asa se face combinatia ala French (za french connection)...cu porto...dar ca si marul exista ascuns pe undeva.
La nota ne-am lamurit ca de fapt fusesem serviti doar clatite cu portocale carmaliezate (pentru ca asa scria).
"Probabil ca bucatarul nu mai avea mar!" - a fost explicatia nevinovata a ospatarului...urmata de..."Important e ca v-au placut!"....Daaaaa? Asta e important? Am zis eu ca mi-au placut? Sau daca eu sub renumele French trebuie automat sa-mi placa orice imi bagati pe gat si n-am comandat. Tot din nota observam un anume Couvert care probabil ca a constat in feliile de bagheta pe care noi le credeam cu admiratie ...gratis! Acestea fiind zise si incluse nu am mai gasit de cuviinta sa mai includem noi un mic bacsis. Am platit fix...dar in exactitatea noastra am omis, absolut fara intentie, 5 bani (5 mii de lei vechi). Am fost chemati de ospatar, in momentul in care ieseam pe usa- un moment penibil si jenant care putea fi evitatde altfel, de altfel ... probabil pentru tot restul lumii momentul respectiv a parut ca si cum nu ne-am fi achitata nota. Ospatarul ne-a atentionat de ne-atentia noastra iar noi l-am "recompensat cu 1 leu" pentru deosebita lui atentie.
"Stati sa ma duc sa va aduc restul!"
"Nu este nevoie"...am spus noi
"Va multumim FOARTE MULT!" a raspuns el ironic, aproape pufnind in ras.
Da! E alegerea mea cred... sa nu las bacsis intr-un loc in care nu sunt multumita de servicii! E alegerea mea sa nu mai calc in acel loc si tot alegerea mea e sa nu disconsider total mancarea frantuzeasca din cauza unui alt caz de adaptare tipic "romanjmangleala" a unui lucru bun dinafara. Totusi pana la urma cred ca French Bakery Restaurant, or whatever it's called, a reusit sa capteze o farama din adevaratul spirit frantuzesc...aroganta.

Acasa am mancat o noua bucatica de ciocolata ca sa scap de gustul amar...

Labels:

5 Comments:

Blogger Carina said...

Probabil ca restaurantul nu va rezista mult. Cu o astfel de atitudine cu siguranta nu-ti convingi clientii sa revina.

Mar 7, 2008, 10:08:00 AM  
Blogger Babau said...

Cine te pune domnisoara sa te duci la strainezi iete iic la romanasi mei Carul cu bere sunt la mai fan, lautarul lautar, vinul vin(vi-l recomand in cunsotiinta de cauza de Dragasani) si pastrama a mai buna din targ.. Nu am plecat niciodata dezamagit sau trist de acolo si rar treaz.. Ia mai adu o damigeana si bucata de pastrama

Mar 10, 2008, 12:48:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

avut experienta aproape identica, plus nota incarcata la final cu aproape 30%, asa ca poate n-om observa, plus scuze penibile.

pacat de amenajare.

Mar 11, 2008, 11:48:00 AM  
Blogger albeenah said...

Da..."decorul" mi-a placut si mie...am ales un unghi in care sa nu ma vad in oglinda mancand ;)
Dar pacat...da...si ma bucur ca macar virtual putem sa facem putina dreptate si sa nu-i lasam si pe altii sa-si ia tzepe. Never underestimate the power of an angry ex-customer!

Mar 11, 2008, 11:57:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Pot confirma articolul. Decoratiuni reusite, meniu si preparate bune, dar serviciu securistic, adica dezinteresat si suspicios. Unul dintre comeseni s-a vazut batut cu pizul pe umar ca sa dea mai repede comanda (bine ca nu i-a dat in cap), nota de plata umflata, chelnerul care ne-a inapoiat bacsisul de 40RON. Apropos, a vazut cineva unde este indicat "couvert" pe meniu?

Jan 8, 2009, 3:43:00 PM  

Post a Comment

<< Home