MandarineSlice: cu Vama'n spirit, stelele'n ochi si nisipu'n buzunar

MandarineSlice

Hopefull pessimist...and I am sure the world has not seen enough of me...just as I have definitely not seen enough of it! ;)

Monday, July 24, 2006

cu Vama'n spirit, stelele'n ochi si nisipu'n buzunar

Si iata- ma din nou in Vama...prima data pe anul acesta!!!
De 5 sau 6 ani de cand merg in fiecare an in Vama, ma tot intreb cand oare am sa depasesc varsta "salbaticiei" si am sa prefer o vacanta relativ normala intr-o statiune precum Mamaia, Neptun (sau altele cu numele unor zei sau poeti inecati de timp)?
...Raspunsul este mereu acelasi : NICIODATA !!!
Am ajuns in Vama Veche pentru prima oara chiar pe vremea cand Tudor Chirila ne impartasea placerile sarutului in ureche acolo ... eu le-am descoperit ceva mai tarziu ...tot acolo...;)
I-as multumi lui Tudor, dar in a celasi timp il urasc pentru ca a comercializat un concept menit sa ramana exclusivist... a populat o plaja pustie ... a umplut de hoteluri un sat... si, cel mai rau, a poluat cu sunete citadine, false si artificiale cele cateva terase de pe malul marii in care muzica parca ramasese intepenita in timp, mereu la fel de frumoasa si potrivita momentului...

Pe terasele din vama am descoperit, acum cativa ani, muzica care nu moare, oamenii care nu imbatranesc si libertatea care nu doare!

Acelasi trei "minuni lumeshti" sunt inca acolo...Le regasesc in fiecare an, imputinate, mai mici, mai sfioase, mai fricoase...dar inca acolo! Imi pare rau sa-i informez pe toti cei care cred ca Vama a murit...Eu cred ca e inca acolo...in sufletele noastre...Putem sa facem o mica in Vama Veche - numai a noastra, in Vama Noua - a noastra si a lor, a tuturor.
Atat timp cat stii ca Vama Veche e aproape de granita trebuie sa stii ca si la intrarea in Vama exista o granita...imaginara ce-i drept...dar mult mai greu de trecut ... In fiecare an, din ce in ce mai greu de depasit!
VAMA VECHE - Odata ce vezi indicatorul renumit de la intrarea in Vama, trebuie sa fii dispus sa te lepezi de prejudecati, de confortul lucrurilor materiale, de resposabilitati si griji si de tot ce te tine legat de orasul agitat si stresant din care provii... de machiaj, de pantofi cu toc...poate chiar si de toate hainele...Cam asta e taxa de intrare in Vama. Daca nu eshti dispus sa o plateshti, nu merita sa intrii...n-ai sa intelegi mai nimic...Daca ai ajuns atat de departe mai bine iti continui drumul...Albena nu e departe...Vacanta normala...materiala..."ideala"...superficiala ...o poti face oriunde...
In Vama iti trebuie doar acea stare de spirit...altfel...acea libertate...pura...Acel mod de a uita de tine fara sa uiti de fapt cine eshti cu adevarat...


In fiecare an, ne regasim pe plaja... un pic mai tristi, mai responsabili, mai plinuti, mai ridati, mai dotati cu mobile ultimul tip si tzoale de firma... dar niciodata mai batrani!!!


Peste 20 de ani vreau sa ma intind cu aceeasi bucurie pe plaja, sa simt nisipul rece pe piele, sa-mi intre cu nepasare in buzunare si in par, sa aud cum valurile mangaie plaja si sa privesc cu aceeasi neasat, detasare si sentiment de implinire, multitudinea de stele de pe cer...
...Ele sunt fi mereu acolo...aceleasi, neschimbate... noi de ce n-am putea fi?

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Superb. Mi-ai facut o pofta ingrozitoare de vacanta.

Jul 24, 2006, 2:48:00 PM  
Blogger albeenah said...

Minunat! Asta era si scopul..dar nu oriunde...si'n vama...sper ;)

Jul 26, 2006, 8:02:00 AM  

Post a Comment

<< Home