MandarineSlice: netoo vrea sa luam 10 la buna purtare!

MandarineSlice

Hopefull pessimist...and I am sure the world has not seen enough of me...just as I have definitely not seen enough of it! ;)

Friday, January 26, 2007

netoo vrea sa luam 10 la buna purtare!

Aseara am fost la prima mea intalnire cu bloggerii din clubul netoo...am iesit din virtual si am patruns in real...ooohhh....kindda scary...huh?
Am stat foarte retrasa, pentru ca nu cunosteam pe foarte multa lume de acolo...nici macar dupa bloguri ...dar mi-a facut placere intalnirea cu ei. Eu ma plimb mai mult prin "sfera personala" a blogosferei...data fiind si tematica blogului meu...dar pana si in acest mediu in care libertatea de expresie nu are cum sa fie limitata (sau "regulata" dupa cum se exprima ieri Dragos Novac) simt nevoie sa ader la niste principii de bun simt care deseori nu prea se respecta.
Traim in Romania si asta presupune multe!!!
...Dupa un curs de mangementul publicitatii in care, eu si colegii mei de Master, am avut sarcina de a construi o imagine atractiva a Romaniei pentru turisti ...am ajuns la concluzia ca am avea mai multi sorti de izbanda daca am pozitiona-o la "limita civilizatiei"- un fel de frontiera in care toate's noi si vechi sunt toate. Un punct turistic intrigant pentru turistii dornici de senzatii tari si de aventuri la limita intre primitivism si modernitate. Mi-am dat seama atunci ca inca suntem in tranzitie. Daca cu asta putem sa "momim" mai bine turistii straini, inseamna ca la noi inca nu e nimic bine delimitat, iar bunul simt e departe de a crea reguli automate printre semenii nostrii...Asa ca de ce ar fi blogosfera un caz distinct?! E adevarat...ce spunea Dragos Novac la intalnire ...ca te distingi prin continutul blogului tau si te delimitezi astfel de anumite bloguri de o facutura mai dubioasa...Dar cum ramane cu oamenii care vor sa posteze comment-uri la blogul meu? Lor ce explicatie le ofer cand protesteaza ca moderez comentariile si nu ii las sa-si exprime o parere sincera, care contine tot felul de jigniri adresate direct persoanei mele sau tot felul de comentarii offtopic? De unde sa pot eu invoca bunul simt daca ei n-au dat dovada de asa ceva pana atunci?
Mi s-a intamplat o singura data sa postez o poza de-a mea pe blog...a fost postul cu cele mai multe comentarii si nu vreti sa stiti de ce natura...Daca totusi vreti sa stii...puteti sa-l cautati in arhive pentru ca am publicat comentariile pana la un punct... dupa care am zis ca e cazul sa pun punct...devenise aberant...discutam cu niste oameni care clar nu aveau nimic de spus! Si atunci de ce sa le ofer oportunitatea sa spuna "nimicurile" lor la mine pe blog? Sau de ce sa devin eu "citita" si sa-mi creasca rapid audienta doar pentru ca la unul din posturile mele s-au iscat comentarii dubioase care n-au nimic de a face cu mine sau continutul blogului meu? Oferindu-le lor libertate de expresie...adica posibilitatea de a se exprima cat mai liber la mine pe blog...nu cumva o ingradesc pe a mea proprie?...adica ingradesc posibilitatea de a-mi exprima propriile idei si de a-mi face blogul cunoscut prin ce consider EU ca am de spus lumii...nu prin scandal sau polemici aiurea, majoritatea exprimate intr-un limbaj vulgar!
Eu as adera la un astfel de cod, poate nu chiar la toate punctele mentionate de Iulian Comanescu, dar marturisesc sincer ca nici unul dintre ele nu m-a facut sa imi simt ingradita cu ceva libertatea de exprimare! Cred ca nici unul din punctele acelea, citite cu atentie nu fac acest lucru si daca cineva simte asa ceva e mai degraba o problema de lipsa a capacitatii de exprimare din partea lui/ei ;)
Unele argumente aduse in discutie de Bobby Voicu sunt foarte puternice. El a vorbit despre credibilitate, despre independenta si despre faptul ca nu orice blogger vrea sa devina jurnalist prin ceea ce scrie sau isi doreste sa obtina un statut asemanator cu al acestuia pentru blogul sau. Nici eu nu sunt de acord cu formarea unui astfel de curent sau tendinte- cel al bloggerului-jurnalist! Dar nu cred ca despre asta a fost vorba la intalnire. Discutiile au deviat. E drept ca cei care au vorbit in favoarea acestui cod (Iulian alaturi de Adrian Cristea) sunt jurnalisti sau au practicat ...nu stiu exact...dar eu nu cred ca ei faceau o pledoarie pentru bloggerul-jurnalist. Ei se refereau la bun simt, in primul rand, apoi la etica si responsabilitate, si poate si la posibilitatea de a da blogurilor o voce distincta, ca sa poata sa fie luati "mai in serios" de lumea intreaga. Consider ca blogul, de orice factura sau tematica, poarta dupa sine o responsabilitate - a autorului sau dar si a publicului comentator sau membrilor blogului. Prin responsabilitate fiecare intelege ce vrea! Oare e ok?...Oare daca tot apartinem acestei comunitati virtuale nu ar trebui sa intelegem toti acelasi lucru prin acest cuvant - responsabilitate? Mie nu mi-e frica de putina responsabilitate sau de o responsabilitate in plus. Cam atat am avut de spus! Sper sa fi fost relativ coerenta ca e vineri ...deh...;)
Va doresc un week-end placut tuturor!

Tag Technorati: BunePractici

Labels:

3 Comments:

Blogger zuza said...

mie nu prea imi place initiativa asta.. sau nu ca nu imi place propriu-zis, i guess ca mai corect ar fi sa zic ca nu ii gasesc sensul..
pana la urma key word-ul este "bunul simt", care evident ca nu poate fi "regulat" de nici o culoare.. ai mai auzit de vreo alta comunitate, de orice fel ar fi ea care sa se cristalizeze in scopul de a face pe toti membri ei sa actioneze conform bunul simt?? ;) si daca ar exista asa ceva, ar avea vreo sansa de succes? mai ales intr-un domeniu atat de "la liber"?

Jan 28, 2007, 3:15:00 PM  
Blogger albeenah said...

Pei eu n-o vad chiar asha...nu "codul" asta de Bune practici e scopul comunitatii...ci e mai degraba o caracteristica comuna a tuturor celor care fac parte din ea. Nu tindem spre asha ceva, il avem deja...nu e nimeni pedepsit daca nu-l respecta...ci e doar "responsabilizat"...ma rog..e greu de explicat si polemici cred ca vor exista mereu pe tema asta..dar eu totusi consider ca e necesar...eu ma declar "supoter" ..nimic mai mult...nu membru, nu ne-meberu..ci doar suporter ;)

Jan 28, 2007, 7:43:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vezi că e ceva in neregulă cu jpeg-ul "rogblogfest
2007" - acoperă parte din post

Jan 31, 2007, 1:28:00 AM  

Post a Comment

<< Home