MandarineSlice: e-volutia comunicarii

MandarineSlice

Hopefull pessimist...and I am sure the world has not seen enough of me...just as I have definitely not seen enough of it! ;)

Wednesday, February 21, 2007

e-volutia comunicarii


Am tot vrut sa scriu despre petrecerea suburbana la care am nimerit eu accidental sau pur intamplator, acelasi lucru. O petrecere subCartureasca...care am intzeles ca e unul din evenimentele "pe val" ale mondenitatii prin care imi mai tarasc si eu popul din cand in cand.
Asadar, saptamana trecuta, in cautarea unui ceai si a unei carti nesolictante...am nimerit ...la Carturesti...in mijlocul unei proiectii de filmulete de grafica 3D sau asha ceva. Tot eram "amenintati" ca vom fi transferati la subsol...pentru o petrecere. La imboldul prietenei mele m-am lasat tra
nsferata si la subsol. Nu cunosteam pe nimeni in afara de ea...muzica era faina, decorul oarecum bizar dar intrigant...carti aruncate pe jos...un bol cu vin viert cu fructe...piscoturi bestiale...(nush cum de nu s-a golit instant platoul!!!). Toate datele unei petreceri reusite in stilul meu!
Nu pot vorbi pentru toate lumea de acolo...insa... eu nu am incercat sa cunosc pe nimeni de acolo, desi erau personae pe care as fi vrut sa le cunosc...pe care le vad mereu in locurile prin care bantui...Fete cunoscute de "artisti neintelesi" , fete cunoscute de "artisti semi-celebri", fete necunoscute, dar interesante...vorbesc si de fete si de baieti deopotriva...Insa NU...Nu am intrat in vorba cu nimeni.
La un moment dat am avut insa o revelatie si m-am intors catre prietena mea neputand sa-mi tin ascuns gandul:
"Tu iti dai seama ca toata lumea de aici...sau mai toata lumea de aici...ar putea sa aiba un blog!". Ce usor ne-ar fi fost atunci sa vorbim unii cu altii!!! Daca am fi fost fiecare conectat la un calculator, am fi putut citi gandurile virtuale ale fiecaruia, am fi putut face comentarii, am fi putut crea o legatura! Ce deschisi ar fi devenit toti atunci!...Cate masti inutile sau de super-moderne ar fi fost facute tzandari!!!
E putin trist intr-a
devar ca nu ma mai "pot conecta" cu oameni, ci ma pot doar "conecta la oameni" prin intermediul unui calculator! Cred insa ca multi sunt in situatia mea.
Eram mult mai de
schisa si sociabila inainte. Orice masa vecina dintr-un club putea constitui un potential "cuib" de viitoare cunostinte...ma bagam in seama...radeam faceam glume...insa in mare parte reactiile erau acelasi... parca puteam sa citesc gandurile pe fata lor ..."ce disperata o mai fi s'asta!... O fi pusa pe agatzat?...ce puii mei nu ma lasi sa-mi termin bere in pace???"
Oamenii aceia venisera cu grupul lor de prieteni sau doar cu grijile si frustrarile lor si nu erau dispusi sa le imparta asha cu altii face to face! Dar oare de ce atunci cand ne ascundem in spatele unui ecran si a unei tastaturi, ne vine mai usor? Spre ce se indreapta comunicarea intre fiintele umane.
Mai sunt oare la fel de apreciate tonurile, tonalitatile, inflexiunile vocii...mai e limbajul non-verbal 70% din conversatie, cand majoritatea conversatiilor pe care le purtam in prezent, chiar si cu cei dragi, sunt fie pe mess, pe mail, pe blog sau pe nush ce chat? Eu ma exprim mai bine in scris...mi-am cunoscut prieteni in scris...mi-am obtinut slujba in scris. Nici nu stiam ca stiu sa scriu...scrisul a venit peste mine si mi-a aratat ca ma fac mai bine inteleasa asha. What's your excuse?
Cu toate acestea...vreau inca sa cunosc oameni si sa ma descurc in situatii offline. Dar cum? Cand? Unde? E greu si sincer...sunt obosita...tastele sunt mai comode si mai safe...dar tastele batin acelasi ritm, n-or sa tasteze niciodata in voci sau in ritmul inimii...si totusi...totusi patratelele astea reci si prafuite sunt pro
babil cele prin care simt cele mai dese "atingeri" umane!

Pentru Roxana...sperand ca eu nu te cunosc de pe mess ...
...si nici tu...;)

Labels:

10 Comments:

Anonymous Anonymous said...

iar ma recunosc, mare parte, in ceea ce ai scris. Sunt dependenta de internet (mai ales la serviciu), imi e drag sa scriu, am multi prieteni cunoscuti asa ... dar ... exista destule momente de "sufocare" in care imi doresc sa am in anturaj persoane care sa nu cunoasca notiunea de "net". Inca mai sper sa-i cunosc :) si eventual sa merg la o plimbare in schimbul unei discutii pe mess/mail. Oare e de vina si lipsa acuta de timp albinutz?

Feb 21, 2007, 5:11:00 PM  
Blogger albeenah said...

La mine...nu e chiar lipsa de timp...eu inca mai am timp..e drept k messu sau alte mijloace tehnice au un mod de a se strecura si de a-ti exploata perfect micile ferestre la lucru ...dar e si o comoditate..cel putin la mine...si ma refer aici la una psihica, nu fizica. Esti protejat, e altfel decat fata in fata...ma rog..e tarziu...si nus foarte coerenta..e de discutata o gramada pe tema asta...

Feb 21, 2007, 10:00:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Atata timp cat exista alternative, omul va tinde sa-si simplifice pe cat posibil existenta. Pana la urma, asta e esenta evolutiei, asta e scopul tehnologiei din ce in ce mai prezente in viata de zi cu zi.
Important e sa incerci sa vezi calculatorul ce pe un instrument si nu ca pe o parte din viata ta(usor de spus:)).

Un Bondar Tampitzel

Feb 22, 2007, 4:31:00 PM  
Blogger otrava said...

salut, foarte tare blogul. imi place. numele meu e cristi. am un blog despre tot ce imi trece mie prin cap, un blog de stare. poate colaboram. poate ma ajutati sa "cresc". astept un semn. http://bloguluotrava.blogspot.com/

Feb 25, 2007, 2:11:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

interesant este ca si eu am fost acolo la carturesti :)))
da, lumea e mica, dar in miscare. eu daca alerg prea repede, obosesc :D

Feb 25, 2007, 8:00:00 PM  
Blogger Unknown said...

Si totusi, pe cine sa dam vina?!

Feb 27, 2007, 9:41:00 AM  
Blogger Ksiusha said...

This comment has been removed by the author.

Feb 27, 2007, 9:55:00 AM  
Blogger Ksiusha said...

de cand incerc sa tot postez ceva, mi se incarca mintea cu mereu alte ganduri. ideea e urmatoarea: schimbi dj ul, dai ceva verde la oameni ca sa mearga cu sangria aia, ca daca pe cale naturala nu se poate, poate stimulentele mai dezmortesc spiritele demne doar de Antipa...
fratilor, sunteti prea chill, mai rupeti o masa din cand in cand, mai luati va gagica de par.. io stiu..

mersi pentru dedicatie!! hai, nu fi rea, ca ne am mai vazut si offline..

Feb 27, 2007, 10:08:00 AM  
Blogger albeenah said...

Bondarule...deloc tampitzel ca de obicei...ai dreptate...e un instrument nu un inlocuitor...dar exista momente cand preferi sa i te desatinui lui sau sau sa te exprimi acolo pentru a te face inteles de restul lumii...si culmea e ca...acolo reusesc mai bine!!! Ufff
Nu stiu a cui e vina, Jeriko...poate a tuturor cate putin...a celor care sunt diferiti ca se lasa schimbati a celor care s-au schimbat ca nu se mai lasa urniti...sa te uiti la Babel...un filmd espre instrainare...care totusi nu e un proces ireversibil ;)
Otrava...welcome 2 my blog!!! Aveam si eu putina otrava si venin in el..dar acum it's official...cat despre colaborare..ceva ma face sa cred k blogul tau o duce mai bine decat al meu oricum ;)
Christ...tu care erai mei? Sa nu-mi spui ca purtai o camasa de noapte si o cununa de spini pe cap ;)
Cat despre nevasta...uite cum zicea bondarul mai devreme ...computadoru asta e un intrument...mai sunt si altele...alcoolul...prezumtia psihozei...scuza lipsei de ... sau mai bine zis nf...insa bottom line e k fara un instrument sau un intermediar devine din ce in ce mai greu...devine aproape o prejudecata sa comunici liber cu omanii din jur..acum cand se pune atat pret pe comunicare...trist nevasta..dar cum spuneam...nu "irreversibil"...sa vezi acolo (in filmu ala) probleme grave. pupat fata

Feb 27, 2007, 10:47:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

eram destul de banal si ascuns intr-un colt, uitandu-ma la lume :)
sunt un fan al acestor genuri de evenimente

Feb 27, 2007, 7:59:00 PM  

Post a Comment

<< Home