MandarineSlice: provestiri de PROstit lumea

MandarineSlice

Hopefull pessimist...and I am sure the world has not seen enough of me...just as I have definitely not seen enough of it! ;)

Monday, March 05, 2007

provestiri de PROstit lumea

Aveam un dialog cu o prietena ...pe mess cred (sursa tuturor dialogurilor importante din viata mea) despre populatia tarii...In speta eu sustineam ca totusi suntem un popor de oameni descurcareti (a se citi destepti)...ea nu era de aceeasi parere. Probabil pentru ca si un tantar se descurca in jungla, dar asta nu inseamna ca o bate pe Sharon Stone la IQ.
Ma rog...ideea "care este" si persista ca petele nespalate cu Ariel....este ca daca nu suntem destepti, nici nu facem nimic in acest sens.
Oameni buni...incep si eu ca Banica...PRO Tv-ul este o televiziune cu acoperire nationala, cu "data nasterii" in aceeasi zi cu ziua nationala a Romaniei, cu sloganul "Traieste liber!" si un sistem de vedete care se vrea construit dupa principiul integritatii si al "occidentalismului" pe care il aduce in viata noastra...
Cum e posibil ca un astfel de post TV sa decada in acest fel?
In ultimul timp nu prea ma mai uit la televizor, dar din putinul pe care-l vad mi-a fost imposibil sa nu ma holbez, cu ochii semi-scosi din orbita, la promo-ul cu care si-au inceput stimabilii de la ProTV anul...
Vedetele PRO...din ce in ce mai putine si mai lipsite de sare si piper...costumate in ingeri si in halate de cler bisericesc (Esca fiind ceva episcop, daca nu ma insel)...dantuind in stil "gospel" pe o melodie bizara pe terasa unei cladiri. Dupa care, scurte secvente in care fiecare se arunca de la etaj...si ce sa vezi..spre dezamagirea mea...nu cad...ci zboara! Ok deci...blasfemie si instigare la sinucidere...Foarte bun promo, cu un mesaj foarte clar de altfel care reise din versurile cantecului fredonat de buze pretioase de vedete:
"ia-ma asa"...desi am decazut fantastic asemenea unui inger blamat, sunt putred de corupt si imi vad interesele sub protectia unei institutii superioare asemenea unui popa..."Ia-ma frate asha! Ca mai bine de atat n-ai ce sa vezi!"."Ia-ma asa! Ia-ma asa...tra la la"... sunt idiot, dar sunt de vreo 10-12-16-17 ani in viata ta...asa ca ce ai sa faci altceva???". Maimutareli idioate, versuri cretine si o imagine cu decupaj pe croma ca intr-un film horror de Hitch'...
Ok... m-am holbat...m-am strambat...am zapat...
Urmeaza episodul 2, de ziua unui sfant pe nume Valentin in care acelasi incredibil post de televiziune ne indeamana, de fapt rectific, indeamna doar baietii sa i-o PUNA...pardon...sa i-o PRO-puna prietenei/sotiei/amantei lor. Mei mei mei sa fie! Ce au ajuns jocurile astea de cuvinte! Pe vremea mea...adica pe vremea cand un promo decent trebuia sa fie vorbit in cuvinte decente...a i-o "pune" cuiva nu avea chiar conotatii foarte decente...dar ma rog...daca e cu PRO in fata...presupun ca e ok. Tot ce e cu PRO in fata presupun ca e OK. Din moment ce prea stimabilul domn Ralu Filip aproba toate aceste formulari dubioase. Dansul are foarte multa treaba momentan...din cate am inteles...ia demersuri serioase spre a interzice personaje de desene animate in spoturile pentru copii...Doamne cata influenta negativa poate avea iepurele ala traznit care manaca morcovi asupra unui pusti vulnerabil!!! Lasa ca in rest...televiziunile stiu sa-si educe singure audienta...Reclamele sunt singurele surse de manipulare, de influentarea populatiei intr-un sens negativ...ele trebuie stirpate...mai rapid decat pune domnul Filip vre-o alte 3-4 kile pe dansul.
Ok ...deci vulgaritate..pe fata...si libertate in exprimare...ca in maidane...foarte bun si acest promo...adevaraciune!
Moving on...
Zilele trecute eram la masa si ...pam pam...un promo pt stirile ProTV...Initial am crezut ca e vorba de vreo campanie sociala pentru copii orfani sau abandonati...Imagini cu multi copii mici, prost ingirjiti, batuti pe strada, apoi imagini socante cu un accident de masina cu multe victime, apoi vreo alte 2-3 imagini cu lucruri mai putin importante care se intampla in lume, precum aderarea la UE sau catastrofa naturala din nush' ce oras al tarii...Totul urmat de un text despre inocenta - singurul lucru care ramane de aparat intr-o astfel de lume nenorocita. O ultima imagine cu un copil... pentru cireasa emotionala de pe tort... si sigla PRO...adica stampila de calitate...
Reclama la stiri...dragii mei..oameni buni...ca nici nu mai stiu cum sa mai zic....
Vin acuma si va intreb...dar pe bune asa...cum este posibil asa ceva? Cum poti tu sa dormi linistit ca director Pro TV sau ca redactor de stiri cand spatiul tau de emisie este plin ochi cu stiri exclusive despre Verginica care i-a taiat scula lu' Viorel...sau si-a ciopartit bunica?!? Cum poti sa produci stiri in care faci vedete din niste oameni e cea mai joasa speta ...acordandu-le 10 minute in prime time pentru a-si spune "provestea lor"...
Unde s-a ascuns responsabilitatea ta sociala a unui post de televiziune cu o capacitate inimaginabila de a influenta masele, intr-o perioada cand avem nevoie sa fim perceputi mai "bine" din afara si sa ne educam pentru a fi civilizati ?!?! Cum poti sa ai pretentia unei televiziuni independente care cultiva spiritul liber si initiativa, cand de cativa ani incoace singura initiativa pe care o ai e sa-ti muti echipa de filmare din satul lui Verginica in cel a lui Costel care si-a batut sotia cu galeata de fier... in cap ... si si-a tinut copilu' inchis in beci vreo 4 saptamani!
Stiu ca circula o intrebare pe buzele multor romani care urmaresc cu nesat stirile acestea extrem de informative, si anume: "Cat castiga Andreea Esca?".
Eu as dori...sa-i adresez stimabilei o altfel de intrebare...pentru ca stiu ca pozeaza drept femeia implinita, reusita si material si familial cu un sot minunat si doi copii adorabili...De asemenea, sunt convinsa ca e foarte mandra de ceea ce face si de cine a devenit datorita ProTv-ului. Intrebarea mea catre aceasta doamna a Romaniei este simpla si suna cam asa:
"Ai lasa copiii tai sa se uite la stirile prezentate de mami?".
Daca da...eu declar toata aceasta polologhie nula, acest post inutil si am scris degeaba toata aceasta jumatate de ora...inseamna ca nu inteleg eu rostul oamenilor pe pamant si sunt prea exigenta cu emisiunile de stiri.
Daca nu...declar sincer si cinstit ca prefer salariul meu micutz/dragutz si linistea sufleteasca pe care o am ca nu prezint stiri, nu am copii, si daca as avea nu as sta mereu cu grija ca unul din ei sa dea drumul la TV si sa vada reclamele facute de "mami".
"Mami" asta chiar vrea sa-si nasca copii intr-o lume in care toata realitatea sa fie roz, nu doar peretii camerei minunate din vila in care locuiesc.
PROstiti lumea in continuare cu manelisti, fete cu lipici, blonde cu masini scumpe si stiri despre tot ce ne-a facut sa intram in UE cu atata "aplomb"!
Somn usor si vise placute...doamna Esca...in fiecare seara...

Labels:

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

un post prea complex pentru o zi de luni :)totusi, ca sa fac putin pe avocatul diavolului, nu esca sau altii inventeaza stirile alea ei doar le relateaza. ca ar putea sa le acorde un spatiu mult mai mic, de acord. dar sa nu uitam ca majoritatea indivizilor se uita la televizor si ca sa afle cine ce a mai taiat cui, nu neaparat ca sa-si ostoiasca setea de informatie. iar protv ca si altele, este un post destinat majoritatii..

Mar 5, 2007, 1:34:00 PM  
Blogger albeenah said...

eu stiam k le si redacteaza...oricum cred k poate sa aiba un cuvant greu de spus la ce intra si cat intra si cat nu..ma rog..eu oricum ma foloseam de numele ei k simbol al PROTV-ului...deci am doar in proportie de 70% buba cu ea...cat despre faptul ca majoritatea "ruleaza"...eu cred ca e vorba mai degraba de un cerc vicios...ei asta vor pentru ca asta li se da..pentru ca stiu ca asta pot gasi aici...cu cat vad mai multe cazuri de gen..cu atat vor mai multe...sau se apuca chiar sa faca asa ceva ca sa ajunga la TVeu...eu tot tind sa cred ca e o chestie de educatie...adica si Realitatea si Antena 3 de exemplu supravietuiesc cu audienta pe care o au...si cu stiri "banale" nu "provestiri" ;)

Mar 5, 2007, 1:59:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

cei cu stirile de la ora 5 au in target astfel de bazaconii. nu prea au voie fara ele.
si uite asa ma bucur ca mi-am PROpus acum ceva timp sa plec de sub tutela lor :D

Mar 5, 2007, 10:48:00 PM  
Blogger albeenah said...

cea mai buna PROpunere!

Mar 6, 2007, 9:41:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

o revolta f f f buna, daca ar fi fost exprimata corect romaneste...polologie? muahaha

Mar 13, 2007, 10:17:00 PM  
Blogger albeenah said...

la cat am scris...mai scapa si greseli...multumesc pentru corectura...am sa adaug un "h" rapid...Mi se pare oricum foarte interesant ca multi din cei care au comentarii rautacioase de facut pe blogul meu nu au niciodata un nume. Oare de ce o fi asta?!?

Mar 14, 2007, 9:54:00 AM  

Post a Comment

<< Home