MandarineSlice: almost like a real person

MandarineSlice

Hopefull pessimist...and I am sure the world has not seen enough of me...just as I have definitely not seen enough of it! ;)

Friday, November 21, 2008

almost like a real person

Uneori gasesc uimitoare puterea reclamelor...de a trasa trenduri, de a scoate oameni de sub anonimat, de a schimba obiceiuri ...Sa-l luam de pilda pe acest ilustru John Rives care populeaza unul din spoturile Tv Orange din aceeasi serie cu cei doi alpinisti romani care au fost primii pe nush ce 'plisc' de munte. Meritul celor 2 alpinisti nu-mi scapa deloc din vedere...desi nu simt ca am contribuit cu ceva la realizarea lor...din pacate meritul acestui menestrel american al undelor virtuale ma depaseste...desi simt ca, din pacate, contribui zilnic la succesul si realizarile lui.
Prin faptul ca sunt si eu, alaturi de mai toata generatia mea, foarte activa pe Internet, am blog si chiar incerc din cand in cand sa fiu creativa in el, cred ca pot intelege usor generatia 2.o si meritele ei, mai ales in ceea ce priveste ajutorul pe care mi-l furnizeaza zilnic la serviciu (care-mi ocupa mai mult de jumatate din zi si unde e imposibil sa traiesc mereu senzatii noi, aventuri sau experiente inedite). De aici si pana la extensia care o presupune "job-ul" lui John Rives e o cale luuunga rau, zic eu. Manata de curiozitate sa vad ce anume presupune "slujba" unui poet 2.o...ma bag in seama cu un interviu de pe IQads. Vreau si eu sa vad daca omul asta e intr-adevar celebru si mi-a scapat mie numele lui sau devenit celebru datorita acestei reclame care l-a ridicat, l-a enuntat si l-a facut exemplu de urmat datorita initivei lui.
Ma bag si pe blogul omului sa vad cu ce se mananca aceasta poezie la puterea a 2-a. Constat ca omu blogheaza...innedit, nu zic, cam orishce experienta prin care a trecut el...incercand sa transmita aceleasi idei ca orice blogger, dar pe cai noi, mai degraba senzorial si empatic decat numai propriu-zis prin cuvinte. Dragut..ok..I'll admit...Calatoreste, aduna experiente, informatii dar ca se ce...sa le posteze pe blog!!! De ce ar trebui eu sa admir un om care isi traieste toata viata pe calculator? De ce imi multumeste el mie...pentru ce este el?
Frateeee where and what is this world coming to? Cat virtual, cata tehnologie, cati aditivi si stimulanti artificiali trebe sa ne bagam in vene ca sa simtim ca traim? Eu nu inteleg! Romania era despre autenticitate, despre ciotul in care se impiedica intreg aliotmanul, despre munti frumosi si darji si ape fermecate de izvor, despre oameni simpli cu unele din cele mai savuroase si minutios pastrate etnografii si vieti rurale. Oamenii iubesc, interactioneaza, au intimitati cu alti oameni care-i fac sa se simta speciali, fac descoperiri pe care le tin secrete pentru ca asa se simt mai destepti, au comori pe care la tin ascunse pentru ca TU sa te simti unic si deosebit atunci cand ti le dezvaluie. Daca toate aceste detalii, simtaminte si senzatii le putem trai direct de pe laptop...ce nevoie mai avem sa ne ridicam de pe scaun? Sunt sigura ca se poate proiecta un scaun cu un lighean sub cur care sa ne stranga kk si pisu astfel incat sa nici nu mai trebuiasca sa mergem la toaleta.
Deci revin...de ce trebuie eu sa iau exemplul acestui om? De ce trebuie sa ma simt ciudatc ca nu stiu cine e? Suntem o tara democrata...stiu..deci probabil ca nu trebuie...am de ales...dar sunt convinsa ca deja cateva sute de tineri de la noi il considera pe Johnica cool si bextial si doresc si ei sa ajunga intr-o reclama facand ce face el. Chiar asta e tot ce putem sai invatam pe astia mai mici? Daca da, atunci permiteti-mi sa pledez pentru manualele de istorie si literatura de pe vremea comunistilor propagandistice si pline de extract de spirit patriotic si de bullshit. Am invatat de pe ele si am iesit si sa ma joc afara cu copii...
Cea mai mare dorinta a mea ar fi sa pot sa-mi trimit si eu copilul la tara la bunici 3 luni pe an (cum mergeam eu) si sa-l vad ca se joaca cu puii de gaina si bobocii de rata, nu cum ii impusca pe Internet sau la Playstation in cel mai tare joc video cu cea mai beton grafica!
Inchei cu cest citat din interviul dumnealui...despre "focul de tabara:
"Vreau sa pot sa impartasesc lucruri cu oameni acum. E ca un nou tip de foc de tabara. Daca inainte ne adunam in jurul unui foc de tabara sau in jurul unui pian, acum ne adunam la petreceri in jurul unui laptop, pentru ca la petreceri, cel putin in America, e intotdeauna cineva care scoate un laptop pentru ca vrea sa-ti arate neaparat ceva pe YouTube. Si vreau sa pot face asta oriunde."

Si daca cu asta nu am zis tot...chiar nu mai am ce sa zic!!!

Labels: , , ,

1 Comments:

Blogger SN said...

This comment has been removed by the author.

Feb 5, 2009, 2:04:00 PM  

Post a Comment

<< Home