MandarineSlice: Nu m-a omorat dar ...m-a dat putin pe spate

MandarineSlice

Hopefull pessimist...and I am sure the world has not seen enough of me...just as I have definitely not seen enough of it! ;)

Wednesday, November 01, 2006

Nu m-a omorat dar ...m-a dat putin pe spate


Dintre toate comentariile pe care le-am citit despre acest film (majoritatea negative), am remarcat o singura descriere: "a half baked mess"...desi nu sunt in totalitate de acord cu ea! Este intr-adevar un film cu mici scapari pe ici colo, cu personaje care nu sunt construite integral, cu o intriga de o ritmicitate mai degraba monotona, fara un punct culminant...Pot sa spun insa, cu mana pe inima, ca the half that's baked is quite delicious si merita "gustata"!
Ladykillers este o comedie neagra a fratilor Coen, o ecranizare dupa romanul cu acelasi nume si un remake dupa un subapreciat film britanic din anii '50 regizat de Alexander Mackendrick cu Alec Guinness si un Peter Sellers foarte tanar in rolurile principale (that should be so good to see !!!). Sunt foarte curioasa sa vad filmul original pentru ca sa pot observa cate din "datele problemei" au fost mutate din Anglia intr-o localitate de provincie din sudul Statelor Unite. Am eu asa o vaga banuiala ca povestea acestui film nu se vrea neaparat o adaptare la noua realitate temporala si geografica, ci doar la "realitatea" nebuneasca si naucitoare a imaginatiei celor 2 frati. Trecand peste toate micile ei scapari, mie mi se pare un film reusit. Tom Hanks face nota discordanta cu toate rolurile sale de comedie de pana acum si este revigorant. Mimand o postura sofisticata, dar frizand ridicolul, cu gesturi ample si nobile si un calm foarte bine stapanit, toate dublate de o postura amuzanta si un accent sudist savuros, Tom Hanks reuseste portretul unei minti criminale cu suflet. Un suflet destul de bun, dar coruptibil! Am ras cu lacrimi la inceputul filmului la scena in care un alt personaj delicios al filmului, Pickels, pisicul propietarei, o ia la goana afara din casa si se suie intr-un copac. Cu calmul de rigoare si accentul hilar de "sudist sofisticat", Tom Hanks o intreaba pe Marva Munson, batrana propietara, daca este necesar ca, EL personal, sa se urce in copac dupa pisic. "Is it really neccesary to asscend that tree, madam?"
Aceasta e doar una din replicile pe care le insufleteste cu mult talent si umor Tom Hanks, conturand un personaj unic in portofoliul sau si in palmarezul filmelor de gen.
In rest un negru obsedat de funduri mari, un "cercetas" de 50 de ani, obsedat de o Heidi de 49 de ani si deranjat constant de IBS (Irritable Bowl Syndrome), un urangutan fraier, un chinez tacut si chitit pe treaba, si un plan diabolic de a prada un cazino! Le-ar fi reusit de minune daca aceste "personaje criminale" in cauza ar fi capabile de mai mult decat de "hotie"... (respectiv putina crima pe subiecte de varsta a 3-a). Le-ar fi reusit macar daca ar fi fost capabili sa se inteleaga intre ei si sa nu incurce lacomia si orgoliul in planul lor ...caruia oricum ii lipseau multe ingrediente esentiale. Nu le iese in schimb nici una nici alta si sunt pedepsiti cu totii in mod ironic si foarte ptitoresc. Finalul filmului are rezonante de fabula cu iz de proverb gen: cand doi se cearta al treilea castiga ...si ramane cu banii! Bani pe care baba, altruista pana in panzele albe, nu-i pastreaza ci ii doneaza!
N-ati inteles mai mai nimic?
E cazul sa vedeti filmul pentru ca nu am cum sa vi-l explic astfel incat sa va placa! E genul de lucru despre care nu poti spune decat ca: ori e alba ori e neagra...in cazul asta chiar e neagra dragiii mei si daca nu aveti simt sau placere pentru asa ceva...mai bine nu va "omorati" cu vizionatul!;)

Labels:

3 Comments:

Blogger Red said...

Nu m-a omorat dar ...m-a dat putin pe spate
cu alte cuvinte, ai cazut de pe pod? ;))

Nov 2, 2006, 9:47:00 AM  
Blogger albeenah said...

eh...nu chiar ca eram pe canapea cand l-am vazut...si m-am relaxat doar...sa-l vaz mai bine ;))

Nov 2, 2006, 10:12:00 AM  
Blogger Patricia Marinescu said...

Eu l-am vzt acum 1 an si ceva... si tot asa, relaxa(n)ta, intr-o duminica :)
Nu pot spune ca m-a impresionat, mdaa, a fost interesant,ce-i drept nu l-am mai vzt pe Hanks in "halul" ala!

Nov 4, 2006, 7:19:00 AM  

Post a Comment

<< Home