MandarineSlice: it's not easy to find good comedy

MandarineSlice

Hopefull pessimist...and I am sure the world has not seen enough of me...just as I have definitely not seen enough of it! ;)

Thursday, March 05, 2009

it's not easy to find good comedy



...but not impossible.

Timp de o saptamana si ceva am incercat sa gasim o comedie pura. Sunt ataaaat de satula de violenta si replicile ieftine ale filmelor de la televizor. De mesajele cretine care deseori n-au nicio legatura cu realitatea si de excesul de ketchup si scene cu mutilari inutile din filmele politisto-cremenale supranumite si crime-series.
Dupa incercari esuate cu Rachel getting married si The Visitor...filmele mai discret promovate la Oscar datorita nominalizarilor lui Anne Hathaway (la best female) si Richard Jenkins (best male) si dupa un film extrem de fucked up The year of the dog de la Diverta (pe care nu-mi vine sa cred ca am dat bani) am ajuns sa vad si eu in sfarsit o comedie...asa cu toate elementele pe care le consider eu esentiale sa fie acolo...umor finut si subtil mai ales de dialog, un scenariu pestrit, dar inteligent si actori atat de talentati incat personajuele desi noi, par vechi de cand lumea, jucate de ei. Don't get me wrong ...primele filme de care am vorbit sunt exceptionale, extrem de emotionate prin simplitatea mesajelor (nevoia de acceptare si integrare intr-o familie/nevoia de integrare intr-o comunitate si de acceptare legala intr-o societate in care esti deja integrat din toate celelalte puncte de vedere). La aceste 2 filme, si finalul este surprinzator (destul de neo-bisnuit pentru un film american).
Dar eu totusi vroiam sa vad o comedie care sa ma faca sa plec cu zambetul pe buze, nu cu un suras amar ...Asa ca raman la britanici si la umorul lor care ma coafeaza mai bine. Cred ca e un proces de maturizare: ajungi sa apreciezi un film britanic ...mai ales de comedie ...ca un vin bun. Cand esti mic bei must (consumi ceva dulceag, de esenta moale...cum ar veni un sitcom), apoi poate treci la un demi-dulce (ceva film american cu final in semi-tragic sau o intorsatura neasteptata de situatie), ca atunci cand atingi maturitatea poti sa apreciezi in-full savoarea unei comedii britanice. Scenariul nu e total imprevizibil mai ales gratie traducerii absolut ne-inspirate a numelui Easy Virtue prin Secrete din trecut(nu stiu de ce ma mai mir!?!? who hires these people????) . O traducere mai inspirata ar fi fost "Moravuri usoare" propusa si de Alex Leo Serban care atrage atentia asupra filmului fara sa-i dezvaluie din start intriga. Colin Firth e genial in putine cuvinte, Kirsten Scott Thomas e incredibil de nesuferita - cel mai urat rol al ei, jucat ataaat de frumos...iar Jessica Biel reuseste sa tina pasul...stangaci...but then again si personajul ei e destul de tanar, deci e o stangacie adecvata (poate chiar calculata...cine stie!). Overall vi-l recomand in orice zi a saptamanii, dar mai ales duminica ca sa va incepeti lunea frumos. Aveti destule motive sa plangeti sau sa va scoateti ochii unul altuia dupa aia ;)

mai sunt si altii care nu-mi impartasesc entuziasmul...sunt bineveniti...sunt un blog deschis la minte...dar repet...eu eram in a comedy kinda mood and this suited me just fain ;)

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home