MandarineSlice: ...for reasons unknown...sau viata de fluture

MandarineSlice

Hopefull pessimist...and I am sure the world has not seen enough of me...just as I have definitely not seen enough of it! ;)

Friday, October 13, 2006

...for reasons unknown...sau viata de fluture

...For reasons unknown....am avut o saptamana mai mult decat agitata...close to a nightmare si ca sa ma detasez de problemele personale am decis sa vorbesc pentru prima oara in acest blog despre problemele profesionale. Nu am vrut sa deschid subiectul pana acum pentru ca acesta este un blog personal si incerc sa-l tin departe de munca...si mai aproape de pasiuni, hobbiuri, cuvinte si imagini care desfata privirea si sufletul (aviz celor care folosesc tot felul de exprimari exagerate in cometarii;).
Zilele astea un subiect a tot fost pus in discutie prin agentia in care lucrez....vis-a-vis de tinerele talente care vor sa-si faca un nume in publicitate...vis-a-vis de ce se vede pe ecran, panou, poster si ce se petrece dincolo de ele. Ce am de spus a fost spus si va fi spus mult timp de acum incolo dar dupa doar 3 ani de zile in domeniu parca simt nevoia sa o ofer si eu aceeasi lamurire.
Ideal ar fi sa lucrezi intr-o agentie de publicitate unde ce se vede in afara se intampla si inauntru adica "produsul final" corespunde cu "procesul de fabricatie". Acesta lucru se intampla insa foarte rar. Putina lume dinafara stie cat efort, cate dezbateri, cata munca de lamurire, explicatii (de ambele parti), stres idei rejectate, acceptate si rejectate din nou, transformate, prelucrate, operate plastic sau valoric sau pur si simplu adulate ...intra in fabricarea unei idei relativ bune. Si buna conforma carui standard? Si dupa aia intervin alte dezbateri ale unor oameni, majoritatea in necunostintza de cauza, sau majoritatea in "ne-target"...ma rog...
Ideea e, oameni buni, ca Lucian Georgescu are dreptate...Nu zic ca marul este gaunos pe dinauntru, chiar daca e rumen si frumos pe dinafara...dar zic ca omida se zbate rau in itele pe care singura le naste pana se transforam in fluture. Aproape ca nu exista campanie in care toti cei implicati in crearea strategiei si conceptului creativ sa cada de acord instant...Toti incerca sa-si expuna punctul lor de vedere cand, de fapt, singurul punct de vedere care trebuie luat cu adevarat in seama este cel al consumatorului din target. Putini stiu motivele pentru care un spot arata cum arata, pentru care un protagonist rosteste aceeasi lozinca plictisitoare dar informativa, pentru care toate pack-shoturile arata la fel....sau pentru care unii sau altii au asha zisul curaj sa "arate" sau sa "ne arate"ceva altfel. Daca intrii ca un fluture in publicitate si vrei sa inveti sa zbori...sa fii pregatit sa ti se franga de zeci de mii de ori aripile pana ai sa poti parcurge macar un metru in aer...si nu exista garantie ca dupa aia vei zbura cu gratie si stiinta...exista doar intuitie, cercetare, curaj, idei bune sau rele...si muuulta ...muuulta rabdare. La finalul unei astfel de cariere te vei simti obosit si poate foarte batran, dar vei avea satisfactia sa stii ca ai putut sa zbori ca un fluture...doar o zi...dar ce zi plina!!!

Labels: ,

1 Comments:

Anonymous junioradi said...

un gust dulce - amarui...:(
never give up ;)

Oct 13, 2006, 1:27:00 PM  

Post a Comment

<< Home